OWOCE ZAPIEKANE POD KRUCHĄ PIERZYNKĄ

Moja wariacja na temat ciasta kruchego wynikła z  braku planowania. Nie rozmroziłam masła i musiałam kombinować co by tu zrobić. Moja pora na kawę (czyli codziennie godz. 16) już blisko a ja nadal nie miałam niczego słodkiego... A do tego jest to idealny sposób na zużycie owoców :D

ciasto "kruche":
pół kostki masła
2 łyżki cukru
6 łyżki mąki

gruszka
jabłko
2 banany
łyżka masła
cynamon
łyżka cukru

Owoce:

  1. Owoce kroimy w kostkę. 
  2. Na patelnię dajemy łyżkę masła oraz jabłko i gruszkę i lekko podpiekamy.
  3. Dodajemy pokrojone banany, cukier i cynamon do smaku.
  4. Lekko mieszamy i zdejmujemy z palnika.

Ciasto:

  1. Masło roztapiamy, dodajemy do niego cukier i mieszamy. 
  2. Powoli dodajemy po jednej łyżce mąki i szybko mieszamy tak, aby nie powstały grudki. 
  3. Powtarzamy tę czynność do momentu uzyskania gładkiego ciasta. 

Uzyskaną masę układamy równomiernie na owocach  pieczemy ok 15 min w piekarniku nagrzanym do 180 st C.
Smacznego 

Komentarze