BIGOS

Szukając pomysłu na mój pierwszy bigos w życiu napotkałam wiele przepisów, z których stworzyłam swój własny. Dodatkowym plusem mojej twórczej zabawy w kuchni było wykorzystanie resztek pieczeni z ostatniego niedzielnego obiadu i uśmiech na twarzy narzeczonego :D

1,5 kg kapusty białej
1 kg kapusty kwaszonej
1 wianek kiełbasy wiejskiej
1 słoiczek przecieru pomidorowego (ok. 190 g)
2 cebule
resztki pieczeni ok 300 g
4 listki laurowe
ziele angielskie
pieprz czarny
oregano
1 łyżka oliwy






  1. Poszatkowaną białą kapustę przekładamy do dużego garnka, zalewamy wodą i gotujemy pod przykryciem wraz z liśćmi laurowymi oraz zielem angielskim. 
  2. W międzyczasie szatkujemy kapustę kiszoną, przekładamy do drugiego garnka, zalewamy wodą (jeśli ktoś lubi kwaśne tak jak ja można wykorzystać zalewę) i gotujemy aż będzie miękka. 
  3. Cebule, kiełbasę i mięso kroimy w kostkę. Na rozgrzanej oliwie podsmażamy cebulę, gdy będzie zeszklona dodajemy kiełbasę i mięso. Gdy wszystko będzie lekko podpieczone dodajemy przecier pomidorowy.
  4. Gdy obie kapusty są już miękkie odcedzamy je i łączymy ze sobą w największym garnku. Dodajemy naszą mieszankę z przecierem pomidorowym i wszystko dokładnie mieszamy.
  5. Doprawiamy do smaku pieprzem i oregano.

Smacznego!

Komentarze